Strategiskt ramverk
Kungsbacka GKs Strategiska Ramverk:
- Vår Mission, Vision, Kultur (GReJH) och Övergripande Mål
- Våra Värdeskapare som var och en definierar egna mål, aktiviteter och eventuella investeringsbehov för att åstadkomma kontinuerlig utveckling och nå de Övergripande målen över tid
Mission
Bidra med positiv samvaro, aktiv fritid, god hälsa och livskvalitet.
Vision
- Vara den mest attraktiva medlemsägda golfklubben i Sverige
- Ge den bästa upplevelsen till varje besökare - varje gång
Kultur (vår GReJH)
- Gemenskap - På Kungsbacka Golfklubb värnar vi om klubbkänsla, kamratskap, inkludering och tillsammans delar vi passionen för golf
- Respekt - På Kungsbacka Golfklubb visar vi respekt mot medlemmar, gäster, personal, regler och vår bana genom visad hänsyn och omtanke
- Jämlikhet - På Kungsbacka Golfklubb är alla lika värda
- Hållbarhet - På Kungsbacka Golfklubb tar vi aktivt hand om vår närmiljö och natur, personal, medlemmar och gäster på ett över tiden hållbart sätt
Övergripande mål
Kungsbacka GK ska ...
- ha en anläggning i toppklass som bland medlemsklubbar rankas topp 10 i Sverige.
- ha engagerade medarbetare, kommittéer och partners som skapar värden för medlemmar och gäster.
- ha en ekonomi i balans över tid.
- vara den klubb som är bäst i distriktet på att utveckla golfare i alla kategorier.
Aktuella målsättningar
Värdeskapare | Mål (Urval) |
Banor |
- Bättre spelupplevelse för alla |
Träningsområden |
- Erbjuda regionens bästa träningsmiljöer som också ger förutsättningar att utvecklas till elitnivå |
Fastigheter |
- Jämställdhetsplanen 50/50 skall vara en premiss för fortsatt utveckling och förändring av våra fastigheter |
Ekonomi | - Vi ska ha en ekonomi över tid i balans, positivt resultat årligen före skatt - Vi ska ha tydlig och transparent kommunikation / information till styrelse och medlemmar om föreningens ekonomiska situation, utmaningar, risker och möjligheter |
Golfakademin |
- Ge alla kategorier av golfare en högkvalitativ träning året runt, samt möjlighet till custom fitting |
Tävlingar |
- Klubbens gemensamma tävlingsprogram ska vara varierat och locka både medlemmar och gäster |
Kommunikation |
- Klubbens kommunikation ska spegla vår Kultur med ledorden Gemenskap, Respekt, Jämställdhet och Hållbarhet |
Miljö |
- Värna miljön på och kring Kungsbacka Golfklubb till nytta för människor och natur. |
Junior/Elit |
- Vara en av de bästa klubbarna i distriktet att utvecklas på som golfspelare, både avseende bredd och topp |
Restaurang |
- Erbjuda ett restaurangutbud av mat och dryck som tilltalar våra besökare (unga, gamla, kvinnor, män, allergiker, etc.) |
Shop |
- Erbjuda ett bredare utbud av golfkläder och golfutrustning |